Vaste telefonie
20 ,50
/month

Wat is Vaste telefonie?

In je abonnement is al erg veel inbegrepen: tijdens daluren bel je gratis (max. 2000 min.) naar 40 landen:

  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in de 27 lidstaten van de Europese Unie: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in 9 andere Europese staten die niet tot de EU horen: Andorra, Faroer Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in USA en Canada
  • Je belt gratis naar vaste nummers in Turkije en Marokko (Maroc Telecom nummers met prefix 522, 523, 524, 528, 535, 536, 537, 539)
  • Op weekdagen van ’s middags 4 uur tot ’s morgens 8 uur
  • Tijdens het hele weekend en op feestdagen

Bel nu ook mobiel op rekening van je vaste lijn via onze Triiing-app (maximum 2 Triiing apps per vaste lijn).

Bellen met een vaste lijn

's avonds en in het weekend

  • 's avonds en in het weekend onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar: z
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije
  • Triiing inbegrepen tooltip
Freephone Europe 20 ,90
/maand
online advantage

Online
Promo

Geniet eénmalig
€ 20 korting z

Bekijk details Freephone Europe kost

Maandelijkse kosten € 20,90

Eenmalige kosten € 30,00

Al Telenet klant? Bestellen
Heb je een vraag?
Wij bellen je direct gratis terug.
Specificaties
  • onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers 's avonds en in het weekend
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar: tooltip
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije
Bekijk alle tarieven

In je abonnement is al erg veel inbegrepen: tijdens daluren bel je gratis (max. 2000 min.) naar 37 landen:

  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in de 26 lidstaten van de Europese Unie: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in 9 andere Europese staten die niet tot de EU horen: Andorra, Faroer Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in USA en Canada
  • Je belt gratis naar vaste nummers in Turkije en Marokko (Maroc Telecom nummers met prefix 522, 523, 524, 528, 535, 536, 537, 539)
Opties
 

Optie Anytime

Bel je vaak overdag? Dan is de optie Anytime voor jou de juiste keuze!

  • Onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers in België
  • 2000 minuten gratis bellen naar mobiele nummers in Belgie, vaste en mobiele nummers in Europe, USA en Canada en vaste nummers in Marokko en Turkije. tooltip
  • 24uur op 24. 7 dagen op 7.

Hoe bestellen?

  • Heb je nog geen vaste telefonie van Telenet? Kies dan de optie die je wilt tijdens je online bestelling.
  • Heb je al vaste telefonie van Telenet?
    Dan kun je altijd je opties activeren en beheren via Mijn Telenet
Bestellen

€ 7,50

(per maand)

Installeren en activeren

Gratis installatie voor doe-het-zelvers

Installeer je graag zelf je Telenet-diensten of laat je het liever aan ons over?

Maak je keuze tijdens je (online) bestelling.

  • Zelf installeren? Dit is gratis met onze Self Starter Box! Tijdens je bestelling checken we of Self Starter mogelijk is voor jou.
  • Laten installeren? Dan kost het afhankelijk van het installatietype € 85 of € 99. Je maakt meteen tijdens je online bestelling een afspraak.

Meer info over installeren

Gratis activering voor Telenet-klanten

Ben je al Telenet klant ? Dan bespaar je € 50!

Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.

Ben je nog geen internet-, telefonie- of digitale tv-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.

Wat is mogelijk met Vaste telefonie?

Lang bellen zonder zorgen

Met je Freephone Europe abonnement kan je onnoemelijk veel bellen 's avonds en in het weekend. Je kan tijdens de daluren:

  • Onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers.
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar z:
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije

Wil je altijd bellen zonder de klok in het oog te houden, ook tijdens piekuren? Neem dan de optie Anytime (€7.5), dan kan je ook tijdens de piekuren onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers en je 2000 gratis minuten gebruiken tijdens de piekuren.

Daluren, dat is:

  • Op weekdagen van 's middags 4 uur tot 's morgens 8 uur
  • Tijdens het hele weekend en op feestdagen

Enkel bij Telenet: bellen met je smartphone op rekening van je vaste lijn

Heb je naast een vaste lijn ook internet van Telenet? Dan haal je nog meer uit je vaste lijn.

Installeer de Telenet Triiing app op je smartphone en bel voortaan met je smartphone via om het even welke wifi-verbinding tegen hetzelfde tarief als vaste telefoon..

  • Naar alle nummers, vaste en mobiele, ook als ze de Triiing app niet geïnstalleerd hebben.
  • Overal in het buitenland wanneer je met je smartphone een wifi-verbinding hebt.
  • Tot 2 apps simultaan: bijv. voor je kinderen op kot, onderweg, in het station,...
Ontdek de Triiing app

Handig! Je houdt je huidige, vaste nummer

Bij Telenet kan je gewoon gratis je huidige, vaste nummer behouden. Je hoeft hiervoor niets te doen: wij nemen contact op met je huidige operator, zeggen voor jou het contract op en regelen de nummeroverdracht.

Extra mogelijkheden op jouw maat

Gratis inbegrepen in je abonnement:

  • Ken je laatste beller.
  • Met 3 bellen
  • Bellen naar speciale nummers blokkeren

Extra dienstenpakket Top-Lijn (€4,5/maand extra)

  • Telenet Berichtendienst
  • Ken-je-beller
  • Signaal tweede oproep
  • Oproepdoorschakeling

Bekijk hier alle details

Hoe Vaste telefonie worden?

1. Bestellen

Heel vlot en makkelijk: bestel online. Bovendien krijg je, enkel bij een online bestelling, € 20 korting bij een nieuwe lijn.

  • Ben je al Telenet-klant?
    Kies dan gewoon het product dat je erbij wilt of de combinatie van producten die je uiteindelijk wilt en wij doen de rest.Je betaalt dus zeker niet dubbel.

2. Overstappen

Heb je telefonie van een andere operator en wil je je nummer behouden? Geen probleem, geef dit aan bij je bestelling en wij zorgen voor alles. Let op: in de meeste contracten is een opzegvergoeding van 6 maanden abonnementsgeld voorzien.

3. Installeren

Installeer je graag zelf je Telenet-diensten of laat je het liever aan ons over? Maak je keuze tijdens je (online) bestelling.

  • Zelf installeren? Dit is gratis met onze Self Starter Box! Tijdens je bestelling checken we of Self Starter mogelijk is voor jou. Na je bestelling kun je je Self Starter Box afhalen in een Telenet Winkelpunt. Daarna ga je eenvoudig zelf aan de slag.
  • Laten installeren? Dan kost het afhankelijk van het installatietype € 85 of € 99. Je maakt meteen tijdens je online bestelling een afspraak.

Meer info over installeren

4. Activeren

Na de installatie is je product klaar om te gebruiken.

  • Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.
  • Heb je nog geen internet,- telefonie- of digitale tv-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.

Waarom online bestellen?

Goedkoper

Wie online bestelt, krijgt vaak een extra voordeel. Als er iets geleverd moet worden (bv. GSM-toestel), gebeurt dit sowieso gratis.

In 5 minuten geregeld

Online bestellen is makkelijk en snel: je kiest, vult je gegevens in en bevestigt. Hou wel je identiteitskaart bij de hand tijdens je bestelling.

14 dagen bedenktijd

Elk product dat je online bestelt, kun je tot 14 dagen na de installatie opzeggen (met uitzondering van een GSM). Volledig gratis natuurlijk.

Veilig

Om online te bestellen hebben we geen creditkaart of bankkaart gegevens van je nodig. Al je gegevens worden uiteraard via een beveiligde site verwerkt. Onze bestelprocedure voldoet daarnaast ook aan de strenge eisen van de onderstaande organisaties.

 Veilig online winkelen met BeCommerce!

Nog vragen?

Wat is Oproepdoorschakeling?

Oproepen op je vaste lijn doorschakelen naar een ander nummer (vast of mobiel).

  • De beller merkt het niet en betaalt niet extra
  • Jij betaalt voor doorschakeling naar…
    • vast nummer: gesprekskost van vast naar vast
    • mobiel nummer: gesprekskost van vast naar mobiel

Abonnement op oproepdoorschakeling

Oproepdoorschakeling is een betalende optie. Je kunt de optie nemen via Mijn Telenet > Mijn vaste telefonie > Opties beheren. Of bel 015 66 66 66. Tarieven

Doorschakeling aan- en uitzetten

Via Mijn Telenet

  • Meld je aan met je Telenet-login. Nog geen Telenet-login?
  • Kies links Mijn vaste telefonie > Diensten beheren. Klik naast Oproepblokkering op Instellingen om het te beheren
  • Je ziet…

    Zet aan > geef nummer in > Bevestig. Binnen het half uur is ze actief. Uitzetten doe je later op dezelfde manier.


Op je toestel

Aanzetten Uitzetten
  1. Bel *21 (je hoort kiestoon)
  2. Vorm het telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen
    • Bevestigingstoon (korte kiestonen snel na elkaar)? Oproepdoorschakeling in orde
    • Overbelastingstoon? Waarschijnlijk een foutje gemaakt, begin opnieuw
  1. Bel #21 (je hoort kiestoon)
  2. Oproepdoorschakeling staat uit. Hoor je de overbelastingstoon? Waarschijnlijk een foutje gemaakt, probeer opnieuw


Oproepdoorschakeling vanop afstand

Bel 1e keer met je eigen vaste telefoonlijn naar 015 33 33 33 en volg de stappen

  • Standaardcode 1234 ingeven
  • Persoonlijke code instellen

Daarna kun je op alle toestellen bellen naar 015 33 33 33.


Goed om te weten

  • Doorschakelen kan alleen naar vaste en mobiele nationale nummers
  • Toch doorschakelen naar een buitenlands nummer? Bel ons op 015 66 66 66
  • Telefooncentrale? Kies de juiste buitenlijn. Sommige telefooncentrales kiezen afwisselend een andere buitenlijn
  • Zet je toestel in toon, niet in puls (anders werken * en # niet)
  • Wil je oproepdoorschakeling activeren met een voorgeprogrammeerde toets? Doe dan: *21 pauze nummer naar waar je wilt doorschakelen. Hoe je de pauze ingeeft, hangt af van je toestel. Raadpleeg je handleiding

Waar een gedetailleerd overzicht gesprekken?

Aanrekening via e-mail (Telenet)

Je ziet op je aanrekening alle details van je oproepen voor vast en mobiel. Ook de inbegrepen oproepen.

Aanrekening via e-mail (Doccle)

Alle details van je oproepen voor vast en mobiel staan op Doccle. Ook de inbegrepen oproepen.

Aanrekening via de post

Op je papieren aanrekening staan alleen je betalende oproepen, behalve die van vast naar vast (tijdens piekuren). Zo voorkomen we dat we heel wat pagina’s meesturen met inbegrepen verbruik.

Kies je voor een aanrekening via e-mail? Dan zie je al je oproepen staan. Bovendien is de e-aanrekening snel, handig en beter voor het milieu.

Mogelijkheden

  • Mijn Telenet: je kunt je e-aanrekening met alle details altijd bekijken op Mijn Telenet (bij Mijn aanrekeningen)
  • Wil je toch een gedetailleerd overzicht bij je papieren aanrekening? Dan kun je dat aanvragen voor € 3,77/maand

Hoe opties FreePhone (Europe) beheren?

 

Je kunt zelf volgende opties online beheren in Mijn Telenet:

In Mijn Telenet

  1. Meld je aan met je Telenet-login
  2. Kies Mijn vaste telefonie > Opties beheren
    Je ziet de opties die jij kunt kiezen bij jouw telefoonabonnement, met de prijs per maand.
  3. Activeer de optie je wilt. Ze is binnen het half uur actief. Betalende opties rekenen we aan op je maandelijkse aanrekening

Wat bij storing op vaste lijn?

1 van volgende problemen? Controleer…
  • Geen inkomende/uitgaande gesprekken
  • Verbroken gesprekken
  • Eenrichtingsgesprekken
  • Echo
  • Geen kiestoon
  • als je geen inkomende oproepen krijgt:
    staat oproepdoorschakeling uit?
     
  • Betalingen tijdig gebeurd?
    Anders kun je onze diensten niet meer gebruiken

Storing niet verholpen?

Dan kan er een technische storing zijn.

Controleer… Antwoordde je ...
  • Alle toestellen ingehaakt?
  • Toestel in toonmodus?
  • Toestel en batterij OK?
  • Modem en stopcontact OK?
  • Verbindingssnoeren OK?
  • Stekkers in het stopcontact?
  • Heb je kabel-tv? Tv-ontvangst gestoord?
  • Storing op alle telefoontoestellen?
    Ander toestel kan oorzaak zijn
    • Schakel alles uit en sluit telefoon rechtstreeks aan op modem
    • Test met ander toestel
  • Nee op 1 vraag?
    Grote kans op storing in telefooninstallatie (jouw gedeelte)
     
  • Ja op alle vragen?
    Grote kans op storing in kabelnet

Klantendienst contacteren?

Hou volgende gegevens bij de hand:

  • Hoe vaak hetzelfde probleem opgemerkt?
  • Op welke tijdstippen?
  • Naar welke nummers belde je toen? Vermeld van 3 recente oproepen nummer en tijdstip


Mail of bel klantendienst

Hoeveel kost Triiing?

  • De Triiing-app is gratis
  • Je verbruik hangt af van het tijdstip en de plaats van je oproep. Het zijn immers de tarieven van FreePhone Europe die gelden. Bv. gratis na 16 uur, in het weekend en op feestdagen naar Belgische nummers
Freephone Europe
€ [node:field_product_price]

Maandelijkse kosten:

€ [node:field_product_price]

Abonnement

€ [node:field_product_one_time_price]

Eenmalige kosten:

Installatie

€ 50,00

Activering op ons netwerk
meer info

Gratis activering voor bestaande internet-, telefonie- of digitale tv-klanten

€ -20,00

Promo: € 20 Online korting
voorwaarden