Vaste telefonie
20 ,50
/month

Wat is Vaste telefonie?

In je abonnement is al erg veel inbegrepen: tijdens daluren bel je gratis (max. 2000 min.) naar 40 landen:

  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in de 27 lidstaten van de Europese Unie: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in 9 andere Europese staten die niet tot de EU horen: Andorra, Faroer Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in USA en Canada
  • Je belt gratis naar vaste nummers in Turkije en Marokko (Maroc Telecom nummers met prefix 522, 523, 524, 528, 535, 536, 537, 539)
  • Op weekdagen van ’s middags 4 uur tot ’s morgens 8 uur
  • Tijdens het hele weekend en op feestdagen

Bel nu ook mobiel op rekening van je vaste lijn via onze Triiing-app (maximum 2 Triiing apps per vaste lijn).

Bellen met een vaste lijn

's avonds en in het weekend

  • 's avonds en in het weekend onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar: z
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije
  • Triiing inbegrepen tooltip
Freephone Europe 20 ,90
/maand
online advantage

Online
Promo

Geniet eénmalig
€ 20 korting z

Bekijk details Freephone Europe kost

Maandelijkse kosten € 20,90

Eenmalige kosten € 30,00

Al Telenet klant? Bestellen
Heb je een vraag?
Wij bellen je direct gratis terug.
Specificaties
  • onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers 's avonds en in het weekend
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar: tooltip
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije
Bekijk alle tarieven

In je abonnement is al erg veel inbegrepen: tijdens daluren bel je gratis (max. 2000 min.) naar 37 landen:

  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in de 26 lidstaten van de Europese Unie: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in 9 andere Europese staten die niet tot de EU horen: Andorra, Faroer Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland.
  • Je belt gratis naar vaste en mobiele nummers in USA en Canada
  • Je belt gratis naar vaste nummers in Turkije en Marokko (Maroc Telecom nummers met prefix 522, 523, 524, 528, 535, 536, 537, 539)
Opties
 

Optie Anytime

Bel je vaak overdag? Dan is de optie Anytime voor jou de juiste keuze!

  • Onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers in België
  • 2000 minuten gratis bellen naar mobiele nummers in Belgie, vaste en mobiele nummers in Europe, USA en Canada en vaste nummers in Marokko en Turkije. tooltip
  • 24uur op 24. 7 dagen op 7.

Hoe bestellen?

  • Heb je nog geen vaste telefonie van Telenet? Kies dan de optie die je wilt tijdens je online bestelling.
  • Heb je al vaste telefonie van Telenet?
    Dan kun je altijd je opties activeren en beheren via Mijn Telenet
Bestellen

€ 7,50

(per maand)

Installeren en activeren

Gratis installatie voor doe-het-zelvers

Installeer je graag zelf je Telenet-diensten of laat je het liever aan ons over?

Maak je keuze tijdens je (online) bestelling.

  • Zelf installeren? Dit is gratis met onze Self Starter Box! Tijdens je bestelling checken we of Self Starter mogelijk is voor jou.
  • Laten installeren? Dan kost het afhankelijk van het installatietype € 85 of € 99. Je maakt meteen tijdens je online bestelling een afspraak.

Meer info over installeren

Gratis activering voor Telenet-klanten

Ben je al Telenet klant ? Dan bespaar je € 50!

Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.

Ben je nog geen internet-, telefonie- of digitale tv-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.

Wat is mogelijk met Vaste telefonie?

Lang bellen zonder zorgen

Met je Freephone Europe abonnement kan je onnoemelijk veel bellen 's avonds en in het weekend. Je kan tijdens de daluren:

  • Onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers.
  • en je hebt een bundel van 2.000 minuten om tijdens de daluren gratis te bellen naar z:
    • mobiele nummers in België
    • vaste en mobiele nummers in Europa, de VS en Canada
    • vaste nummers in Marokko en Turkije

Wil je altijd bellen zonder de klok in het oog te houden, ook tijdens piekuren? Neem dan de optie Anytime (€7.5), dan kan je ook tijdens de piekuren onbeperkt bellen naar Belgische vaste nummers en je 2000 gratis minuten gebruiken tijdens de piekuren.

Daluren, dat is:

  • Op weekdagen van 's middags 4 uur tot 's morgens 8 uur
  • Tijdens het hele weekend en op feestdagen

Enkel bij Telenet: bellen met je smartphone op rekening van je vaste lijn

Heb je naast een vaste lijn ook internet van Telenet? Dan haal je nog meer uit je vaste lijn.

Installeer de Telenet Triiing app op je smartphone en bel voortaan met je smartphone via om het even welke wifi-verbinding tegen hetzelfde tarief als vaste telefoon..

  • Naar alle nummers, vaste en mobiele, ook als ze de Triiing app niet geïnstalleerd hebben.
  • Overal in het buitenland wanneer je met je smartphone een wifi-verbinding hebt.
  • Tot 2 apps simultaan: bijv. voor je kinderen op kot, onderweg, in het station,...
Ontdek de Triiing app

Handig! Je houdt je huidige, vaste nummer

Bij Telenet kan je gewoon gratis je huidige, vaste nummer behouden. Je hoeft hiervoor niets te doen: wij nemen contact op met je huidige operator, zeggen voor jou het contract op en regelen de nummeroverdracht.

Extra mogelijkheden op jouw maat

Gratis inbegrepen in je abonnement:

  • Ken je laatste beller.
  • Met 3 bellen
  • Bellen naar speciale nummers blokkeren

Extra dienstenpakket Top-Lijn (€4,5/maand extra)

  • Telenet Berichtendienst
  • Ken-je-beller
  • Signaal tweede oproep
  • Oproepdoorschakeling

Bekijk hier alle details

Hoe Vaste telefonie worden?

1. Bestellen

Heel vlot en makkelijk: bestel online. Bovendien krijg je, enkel bij een online bestelling, € 20 korting bij een nieuwe lijn.

  • Ben je al Telenet-klant?
    Kies dan gewoon het product dat je erbij wilt of de combinatie van producten die je uiteindelijk wilt en wij doen de rest.Je betaalt dus zeker niet dubbel.

2. Overstappen

Heb je telefonie van een andere operator en wil je je nummer behouden? Geen probleem, geef dit aan bij je bestelling en wij zorgen voor alles. Let op: in de meeste contracten is een opzegvergoeding van 6 maanden abonnementsgeld voorzien.

3. Installeren

Installeer je graag zelf je Telenet-diensten of laat je het liever aan ons over? Maak je keuze tijdens je (online) bestelling.

  • Zelf installeren? Dit is gratis met onze Self Starter Box! Tijdens je bestelling checken we of Self Starter mogelijk is voor jou. Na je bestelling kun je je Self Starter Box afhalen in een Telenet Winkelpunt. Daarna ga je eenvoudig zelf aan de slag.
  • Laten installeren? Dan kost het afhankelijk van het installatietype € 85 of € 99. Je maakt meteen tijdens je online bestelling een afspraak.

Meer info over installeren

4. Activeren

Na de installatie is je product klaar om te gebruiken.

  • Heb je al internet, telefonie of digitale tv van Telenet? Dan betaal je geen activeringskosten meer, ook al neem je bv. een extra product, verander je van product of verhuis je.
  • Heb je nog geen internet,- telefonie- of digitale tv-klant? Dan betaal je maar 1 keer € 50 voor de activering op ons netwerk.

Waarom online bestellen?

Goedkoper

Wie online bestelt, krijgt vaak een extra voordeel. Als er iets geleverd moet worden (bv. GSM-toestel), gebeurt dit sowieso gratis.

In 5 minuten geregeld

Online bestellen is makkelijk en snel: je kiest, vult je gegevens in en bevestigt. Hou wel je identiteitskaart bij de hand tijdens je bestelling.

14 dagen bedenktijd

Elk product dat je online bestelt, kun je tot 14 dagen na de installatie opzeggen (met uitzondering van een GSM). Volledig gratis natuurlijk.

Veilig

Om online te bestellen hebben we geen creditkaart of bankkaart gegevens van je nodig. Al je gegevens worden uiteraard via een beveiligde site verwerkt. Onze bestelprocedure voldoet daarnaast ook aan de strenge eisen van de onderstaande organisaties.

 Veilig online winkelen met BeCommerce!

Nog vragen?

Wat is Oproepdoorschakeling en hoe werkt het?

Met een abonnement op Oproepdoorschakeling kun je binnenkomende oproepen automatisch doorsturen naar een ander nummer van je keuze, bijvoorbeeld dat van je gsm, je kantoortoestel of de telefoon in je vakantieverblijf. De beller merkt niets van de doorschakeling en betaalt geen extra kosten.

Hoe het werkt

Schakel je een oproep door, dan start je zelf een nieuwe oproep.

 

! Voor doorschakeling naar gsm-nummers worden kosten aangerekend van vast naar mobiel.
! Voor doorschakeling naar vaste nummers worden kosten aangerekend van vast naar vast.

De tarieven vind je op telenet.be

 

Aanschakelen

  1. Neem de hoorn van de haak. Je hoort de gewone, ononderbroken kiestoon.
  2. Toets *21 in (en druk op de beltoets). Je hoort nu een kiestoon met korte onderbrekingen.
  3. Vorm het telefoonnummer waarnaar je de oproepen wilt doorschakelen.
    Je hoort de bevestigingstoon, een snelle opeenvolging van korte kiestonen.
    Heb je je ergens vergist, dan hoor je de overbelastingstoon en moet je opnieuw beginnen.


Uitschakelen

  1. Neem de hoorn van de haak. Je hoort nu de gewone kiestoon.
  2. Toets #21 in (en druk op de beltoets).
    Je hoort de bevestigingstoon, een snelle opeenvolging van korte kiestonen.
    Heb je je ergens vergist, dan hoor je de overbelastingstoon en moet je opnieuw beginnen.

Oproepdoorschakeling vanop afstand gebruiken

Bel naar 015/333.333 en volg de gesproken instructies. De eerste keer moet je wel bellen vanaf je eigen telefoonlijn. Er wordt gevraagd de standaardcode 1234 in te geven en te wijzigen in een persoonlijke code van 4 cijfers. Vanaf dan kun je overal dit nummer bellen en de bediening vanop afstand gebruiken.

Aanvragen

Iets voor jou? Contacteer 1 van onze medewerkers op het nummer 015 66 66 66. We helpen je graag verder.

Tarieven

Waar vind ik een gedetailleerd overzicht van mijn telefoongesprekken?

Krijg je je aanrekening…?

via e-mail door Telenet
  • Je ziet alle details van je oproepen
    • ook de oproepen die inbegrepen zijn in je abonnement
    • voor je vaste lijn en je mobiele abonnementen
via e-mail door Doccle
  • Je vindt alle details van je oproepen op Doccle
    • ook de oproepen die inbegrepen zijn in je abonnement
    • voor je vaste lijn en je mobiele abonnementen
via de post
  • Je ziet alleen je gesprekken die je moet betalen
  • De gesprekken die inbegrepen zijn in je abonnement, staan niet op de papieren aanrekening


Waarom?
We bieden onze aanrekening ook aan via e-mail. Dit is snel, handig en beter voor het milieu. Om te voorkomen dat we veel pagina’s meesturen met inbegrepen verbruik, staat dat verbruik niet op de papieren aanrekening.

Tip: je kunt de elektronische aanrekening – en dus ook de oproepdetails - altijd raadplegen op Mijn Telenet (bij Mijn aanrekeningen).

Wil je toch een gedetailleerd overzicht bij je papieren aanrekening? Dan kun je dat aanvragen voor € 3,77/maand.


 

Hoe kan ik mijn FreePhone (Europe)-opties beheren?

 

Je kunt zelf volgende opties online beheren in Mijn Telenet:


Stap 1: meld je aan op Mijn Telenet met je Telenet-login.
Stap 2: kies Mijn vaste telefonie.
Stap 3: kies voor Opties beheren o.a. Anytime, Gesprek met 3, ... 
 

 


Afhankelijk van je telefoonabonnement, zie je de extra opties die je kunt kiezen. Bij de naam van de optie vind je de eventuele prijs per maand.

Stap 4: activeer de optie die je wilt. Binnen het half uur is ze actief. De betalende opties rekenen we maandelijks aan op je aanrekening.

Ik heb een storing via mijn vaste lijn, wat nu?

In vele gevallen kun je zelf de oorzaak van een telefoonstoring opsporen. En als je er even aandacht aan schenkt, kun je ook heel wat storingen voorkomen en verhelpen.

Check de onderstaande zaken zeker even:

  • Als je ook een kabeltv-abonnement hebt: is je tv-ontvangst gestoord?
  • Als je een draagbaar toestel hebt: zijn de batterijen voldoende opgeladen?
  • Zijn alle verbindingssnoeren tussen je verschillende toestellen onbeschadigd?
  • Zijn alle stekkers correct aangesloten?
  • Klopt het dat je recent geen wijzigingen hebt aangebracht aan je installatie?
  • Hebben je buren hetzelfde probleem?
  • Doet de storing zich voor op al je telefoontoestellen?
  • Werkt het stopcontact waarop de basisopstelling van Telenet is aangesloten?

Antwoord je op een van de bovenstaande (en voor jou relevante) vragen ‘nee’, dan gaat het waarschijnlijk om een storing in jouw gedeelte van de telefooninstallatie.

Antwoord je 'ja' op alle vragen die voor jou van toepassing zijn? Dan is de kans groot dat het om een storing in het kabelnet gaat.

Wij kunnen je in veel gevallen sneller helpen als we beschikken over antwoorden op de volgende vragen:

  • Hoe dikwijls heb je hetzelfde fenomeen opgemerkt?
  • Op welke tijdstippen was dat?
  • Naar welke nummers was je in die gevallen aan het bellen? Tracht minstens 3 telefoonnummers te vermelden.

Contacteer onze klantendienst via mail of telefoon

Een aantal tips om zelf storingen te voorkomen of te verhelpen

  • Sluit alle onderdelen van je installatie perfect aan, laad indien nodig de batterijen van je toestel op (of vervang ze) en vervang defecte onderdelen. Tracht nu opnieuw te bellen.
  • Een ander toestel (fax, tweede toestel, betaalterminal,…) kan de oorzaak zijn van het probleem.
    Schakel andere toestellen uit en verbind je telefoontoestel rechtstreeks met de wandcontactdoos.
  • Vervang het toestel in kwestie door een ander toestel en tracht opnieuw te bellen.
  • Check of de hoorns van alle toestellen goed op de haak liggen.
  • Is Oproepdoorschakeling nog geactiveerd? In dat geval krijg je geen inkomende oproepen.
  • Verbind je toestel met een andere wandcontactdoos en probeer opnieuw.
  • Verplaats je toestel om uit te sluiten dat de storing door een ander elektrisch apparaat wordt veroorzaakt.
  • Check of al je betalingen zijn uitgevoerd: als je niet tijdig betaald hebt, kan dat een schorsing van onze diensten tot gevolg hebben.
  • Controleer of je telefoontoestel in de toonmodus staat. Als dat niet zo is, kun je geen telefoonoproep tot stand brengen.

Hoeveel kost Triiing?

  • De Triiing-app is gratis
  • Je verbruik hangt af van het tijdstip en de plaats van je oproep. Het zijn immers de tarieven van FreePhone Europe die gelden. Bv. gratis na 16 uur, in het weekend en op feestdagen naar Belgische nummers
Freephone Europe
€ [node:field_product_price]

Maandelijkse kosten:

€ [node:field_product_price]

Abonnement

€ [node:field_product_one_time_price]

Eenmalige kosten:

Installatie

€ 50,00

Activering op ons netwerk
meer info

Gratis activering voor bestaande internet-, telefonie- of digitale tv-klanten

€ -20,00

Promo: € 20 Online korting
voorwaarden